Svar: Paraghurt tabletter og graviditet
18. juni 2008
Alder:
0 mdr.
Kære kkbl
Paraghurt tabletter tages normalt ved forebyggelse og behandling af diarré og ifølge lægemiddelstyrelsens produktresume for Paraghurt tabletter er der ingen problemer i at tage disse ved graviditet.
Paraghurt tabletter indeholder Streptococcus faecium, som er en mælkesyreproducerende bakterie, der hjælper med at genoprette den normale tarmflorea. Samtidig hæmmer Streptococcus faecium entero-patogener, der virker diaré fremkaldende. Derudover indeholder Paraghurt tabletterne lactose og så er de tilsat smag af karamel.
Det skulle være sikkert for dig at tage disse, hvis uheldet skulle være ude og den anbefalede dosering er 6-8 tabletter daglig fordelt på 2-3 doser.
Derudover skal du naturligvis forsøge at undgå diarré ved kun at drikke og bruge vand fra flasker, undgå isterninger i drikke, hvis du ikke er sikker på hvorvidt de er lavet af flaskevand. Køb kun frugt der skal skrælles, pas på med salat der også kan være skyldet i urent vand osv.
- og så er det en god idé generelt at spise lidt yoghurt dagligt, det er en naturlig måde at få mælkesyrebakterierne på.
Rigtig god rejse og rigtig god sommerferie:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske