Svar: Positive ægløsningstest
11. december 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Thomas
Dejligt at høre at I forsøger at få en lille ny til familien:o)
Det er sådan med ægløsningsteste, at man skal være meget opmærksom når man aflæser dem. Mange tror at en ægløsningstest er positiv, når der er to streger, ligesom en graviditetstest, men sådan er det ikke. En graviditetstest er positiv uanset hvor kraftig stregen er, men ved en ægløsningstest skal begge streger være lige tydelige for at testen er positiv. Altså kontrolstregen og teststregen skal være ens.
Jeg tænker derfor at I måske forveksler de to streger på ægløsningstesten med måden man aflæser en graviditetstest på...
Fortsat held og lykke med projektet og rigtig god jul til jer alle 3:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske