Brev:
Positive ægløsningstest
11. december 2007
Alder:
0 mdr.
Positive ægløsningstest
Kære Helen
Min kone begyndte at taget p-piller for 1½ år siden. Hun holdt op med at tage dem i juni måned, da vi nu gerne vil have et barn til. Hendes menstruation har været uregelmæssig siden med et interval mellem 27 og 31 dage. For at sikre at vi rammer det rigtige tidspunkt at fokusere indsatsen, tager hun derfor ægløsningstest.
Disse har været positive den sidste uges tid, hvilket undrer os meget. Iflg beregningerne med de varierende intervaller skal hun have sin menstruation på mandag eller frem til torsdag. Hun havde sin menstruation med begyndelses tidspunkt d. 18/11-07 sidste gang.
Hendes menstruation var regelmæssig før hun begyndte at tage P-Piller. Vi har regnet os frem til at hendes ægløsning skulle være omkring d. 2/12 og det er immervæk nogle dage siden.
Er der nogen forklaring på hvorfor ægløsningstesten er positiv alligevel?
Med venlig hilsen
Thomas