Svar: Først positiv så negativ
20. august 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Vaar
Jeg håber og tror naturligvis på det bedste og at det derfor er lykkedes for jer at blive gravide igen. Nogen garanti er der dog ikke og jeg vil gerne dele mine tanker med dig:o)
Når man tager en graviditetstest, så er det mængden af HCG i urinen man måler. HCG står for human chorion gonadotropin og er det såkaldte graviditetshormon.
Hos nogle kvinder skal man et stykke hen i graviditeten for at man kan måle HCG, derfor vil en graviditetstest hos disse kvinder ofte måle negativ. Hos andre kvinder er HCG niveauet så højt at testen vil kunne vise positiv meget hurtigt.
Det der kan snyde hos dig er jo at du for nylig har været gravid og sandsynligvis derfor har en del hormoner kørende rundt i kroppen. Hvorvidt din krop således 'spiller dig et pus' nu eller om du rent faktisk er blevet gravid igen er meget svært for mig at sige. Spørgsmålet er altså om dine brystspændinger og begyndende mælkedannelse skyldes den tidligere graviditet eller en nuværende.
Sandsynligheden for at blive gravid er stor, når man har samleje hver anden dag, men igen er der ingen garantier. Det bedste du kan gøre er at vente nogle dage - vent en uge, hvis du har tålmodighed til det og tag så en ny test.
Jeg krydser fingre og håber på det bedste for jer:o) Knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske