Svar: Hvor stor er chancen for at jeg er blevet gravid?
8. august 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Emma og Lukas mor
Ja et tredie barn er dejligt og i forhold til den alder børnene har nu, så vil det også være fint at få en lille en mere. Men du skal naturligvis vurdere ud fra hvad du har det bedst med, for hvis mor ikke har det godt, så har børnene det heller ikke godt. Derfor er det utrolig vigtigt at du er ærlig for dig selv og at du sammen med din mand tager en snak om, hvad I skal gøre.
Det er egoistisk at få børn, helt ærligt, det er det. Man skal ikke få børn for børnenes skyld men få børn fordi man har lyst til det, fordi man som voksne synes at det kunne være rigtig dejligt og fordi man føler at tiden er til det. Så det er efter min mening helt okay at være lidt egoistisk både i den ene og anden retning.
Måske var det en idé at lave to sedler - en med for og en med imod. Og så nedskrive alle de grunde der kunne være for at få nummer 3 nu og også alle de grunde der er til ikke at få nummer 3.
Og så skal du jo også lige huske at det jo slet ikke er sikkert at du er gravid. Der er en sandsynlighed for at du er blevet det, men intet er sikkert. Så du er nødt til at vente til din menstruation skulle komme og se hvad der sker.
Jeg håber at det hele løser sig af sig selv, heldigvis så er det jo sådan med de fleste ting her i livet:o) Det skal nok gå alt sammen, stort knus fra mig til dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske