Svar: Jeg er ca. 10-12 dage over tiden med min mens
31. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Et stort tillykke med graviditeten - nu har du taget 6 tests som var positive, så er du altså gravid og hvor er det dejligt for jer :o)
Men hvor lyder det dog bare til at være en forfærdelig oplevelse og det synes jeg faktisk du skal klage over. Det er altså ikke okay - det kan godt være at hun har haft travlt, men så kunne hun have givet dig en tid dagen efter eller noget andet, - det virker helt skørt at kalde dig forkert navn og tale om eksamensstress... helt ærligt, det holder altså ikke og det må hun altså lære noget af og det kan hun kun, hvis I siger det.
Det lyder ikke som om det er en læge I normalt kender eller har noget forhold til, - måske I skulle overveje at skifte til en anden...?
Nå, men gravid det må du være og det er som sagt rigtig rigtig dejligt. Det er normalt at kunne få en lille pletblødning i forbindelse med en gynækologisk undersøgelse, men det skal ikke være meget. Helt teoretisk så kan en gynækologisk undersøgelse nok godt være årsag til abort, men jeg tænker nu at der skal en del til. Du skal regne med at alle gravide får lavet en gynækologisk undersøgelse netop for at konstatere en graviditet og vurdere hvor langt moderen mon er henne i graviditeten.
En blod prøve er meget sikker, så det er helt fint at du får foretaget sådan en.
Jeg kan sagtens forstå at du er både usikker på det hele og ked af den episode. Men det er godt at du er så fornuftig som du er og du lyder til at være rigtig god til at fornemme de signaler din krop sender. Så nyd du det lille spirende liv i din mave, gå en dejlig søndagstur og pas godt på hinanden:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske