Svar: Jeg er ca. 10-12 dage over tiden med min mens

31. maj 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Et stort tillykke med graviditeten - nu har du taget 6 tests som var positive, så er du altså gravid og hvor er det dejligt for jer :o)

Men hvor lyder det dog bare til at være en forfærdelig oplevelse og det synes jeg faktisk du skal klage over. Det er altså ikke okay - det kan godt være at hun har haft travlt, men så kunne hun have givet dig en tid dagen efter eller noget andet, - det virker helt skørt at kalde dig forkert navn og tale om eksamensstress... helt ærligt, det holder altså ikke og det må hun altså lære noget af og det kan hun kun, hvis I siger det.

Det lyder ikke som om det er en læge I normalt kender eller har noget forhold til, - måske I skulle overveje at skifte til en anden...?

Nå, men gravid det må du være og det er som sagt rigtig rigtig dejligt. Det er normalt at kunne ...

Annonce

... få en lille pletblødning i forbindelse med en gynækologisk undersøgelse, men det skal ikke være meget. Helt teoretisk så kan en gynækologisk undersøgelse nok godt være årsag til abort, men jeg tænker nu at der skal en del til. Du skal regne med at alle gravide får lavet en gynækologisk undersøgelse netop for at konstatere en graviditet og vurdere hvor langt moderen mon er henne i graviditeten.

En blod prøve er meget sikker, så det er helt fint at du får foretaget sådan en.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg kan sagtens forstå at du er både usikker på det hele og ked af den episode. Men det er godt at du er så fornuftig som du er og du lyder til at være rigtig god til at fornemme de signaler din krop sender. Så nyd du det lille spirende liv i din mave, gå en dejlig søndagstur og pas godt på hinanden:o)

Rigtig meget held og lykke fortsat:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet