Svar: Ønsker os brændende en pige denne gang
29. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Mette
Tillykke med graviditeten:o)
Jeg kan godt forstå du ønsker dig en pige, et eller andet sted, så er det jo nok dejligt at få en af hvert køn. Måske hænger det også sammen med at du selv er pige, at du instinktivt fornemmer at du bedre vil kunne sætte dig ind i hendes verden?
Det vigtigste er dog at I oplever den glæde det er at være fire - mor, far og to børn og det spil og dynamik det giver i en familie at være fire omkring middagsbordet. Du vil opleve glæden ved at give Mathias en bror - med ikke engang 2 års mellemrum, vil de to drenge få rigtig meget glæde af hinanden og det må være rigtig dejligt at have en bror at dele sine sorger og glæder med også når man vokser op og bliver voksen. Jeg tror mange brødre har et helt specielt forhold netop fordi de er brødre og det er en gave at få den mulighed.
Du har sandsynligvis ret i at hormonerne også spiller ind og gør at du nogle gange bliver ked af det. Det er helt naturligt og hænger sandsynligvis også sammen med at du også er begyndt at gøre dig andre tanker. Tanker om hvordan det vil blive at få en lille mere, hvordan hverdagen skal fungere, om I vil kunne klare det ansvar, om der vil være kærlighed nok til dem begge osv... måske din mand også gør dig disse tanker og I skulle sætte jer og tale om det.
Derudover så tror jeg det vil være rigtig godt, hvis du begyndte at tænke lidt over hvad han er for en størrelse, ham den lille inden i maven. For han er jo ganske givet ikke som sin bror, når du allerede nu i graviditeten oplever en forskel. Men hvordan er han så, - hvad er det for et lille menneske der bor i din mave?
Kære Mette, du kan jo hverken gøre fra eller til, så du må prøve at nyde de tegn du modtager fra maven og jeg håber at lidt af mine tanker vil hjælpe dig videre på vej. Derudover tænker jeg at du måske også skulle snakke lidt med din jordemoder om de følelser og tanker ud har.
Sender dig et knus herfra, det skal nok gå alt sammen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske