Svar: Ønsker os brændende en pige denne gang

29. maj 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Mette

Tillykke med graviditeten:o)

Jeg kan godt forstå du ønsker dig en pige, et eller andet sted, så er det jo nok dejligt at få en af hvert køn. Måske hænger det også sammen med at du selv er pige, at du instinktivt fornemmer at du bedre vil kunne sætte dig ind i hendes verden?

Det vigtigste er dog at I oplever den glæde det er at være fire - mor, far og to børn og det spil og dynamik det giver i en familie at være fire omkring middagsbordet. Du vil opleve glæden ved at give Mathias en bror - med ikke engang 2 års mellemrum, vil de to drenge få rigtig meget glæde af hinanden og det må være rigtig dejligt at have en bror at dele sine sorger og glæder med også når man vokser op og bliver voksen. Jeg tror mange brødre har et helt specielt forhold netop fordi de er brødre og det er en gave at få den mulighed.

Du har sandsynligvis ret i at hormonerne også spiller ind og gør at du nogle gange bliver ked af det. Det er helt naturligt og hænger ...

Annonce

... sandsynligvis også sammen med at du også er begyndt at gøre dig andre tanker. Tanker om hvordan det vil blive at få en lille mere, hvordan hverdagen skal fungere, om I vil kunne klare det ansvar, om der vil være kærlighed nok til dem begge osv... måske din mand også gør dig disse tanker og I skulle sætte jer og tale om det.

Derudover så tror jeg det vil være rigtig godt, hvis du begyndte at tænke lidt over hvad han er for en størrelse, ham den lille inden i maven. For han er jo ganske givet ikke som sin bror, når du allerede nu i graviditeten oplever en forskel. Men hvordan er han så, - hvad er det for et lille menneske der bor i din mave?

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Kære Mette, du kan jo hverken gøre fra eller til, så du må prøve at nyde de tegn du modtager fra maven og jeg håber at lidt af mine tanker vil hjælpe dig videre på vej. Derudover tænker jeg at du måske også skulle snakke lidt med din jordemoder om de følelser og tanker ud har.

Sender dig et knus herfra, det skal nok gå alt sammen:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor