Ønsker os brændende en pige denne gang

29. maj 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Ønsker os brændende en pige denne gang

Jeg skriver fordi jeg er gravid i 21. uge og har ved scanningen fået at vide, at vi nok venter os en lille dreng.

Vi har en dreng i forvejen, der bliver ca. 21 måneder, når den lille ny kommer til verden.

Denne graviditet har indtil nu været meget anderledes end den første og derfor har jeg lidt gået og bildt mig selv ind, at det nok blev en pige.

Jeg er så flov over mig selv, for jeg følte mig på en eller anden måde skuffet, da vi fik at vide, at det nok var en dreng. Jeg synes ikke jeg på nogen måde kan være bekendt at føle sådan, men sådan har jeg det og jeg kan nogle gange blive helt ked af det og begynde at græde over det. ...

Annonce

... Er det hormonerne, der går helt amok lige nu eller?

Ved min første graviditet var jeg ikke på noget tidspunkt i tvivl om, at vi ventede os en dreng - vi fik det ikke bekræftet, men ud kom den skønneste Mathias til verden. Denne gang er jeg meget i tvivl og føler mig slet ikke sikker på kønnet som sidst.

Jeg ved, at selvfølgelig bliver den lille ny også bare det skønneste, selvom det er en dreng, men er det normalt at føle sådan, at jeg bare kun vil have en pige?

Håber ikke det blev for rodet, men det fylder meget i mit hovede og jeg tænker på hele tiden, at der jo stadig er håb for, at det bliver en pige.

Venlig hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor