Svar: Yes, endelig er den der
15. februar 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Sine
Tillykke tillykke:o) Hvor er det dejligt og velkommen til min side - her kan du jo være med lææææænge:o)
Det er ærgeligt at lægen har haft så kort tid. Du har fuldstændig ret i at det for dig er helt fantastisk og der er så meget man gerne vil spørge om og vide. Og jeg vil gerne hjælpe dig med at svare så godt jeg kan.
For det første din bekymring omkring hvorvidt den alkohol du har indtaget har skadet. Jeg kan godt forstå at du er bekymret, det ville alle kvinder være. Men bekymringen kan du ikke bruge til noget. Nu må du glæde dig over at du er gravid og så handle bedst muligt derefter. Det vil sige ingen alkohol og ingen røg fra nu af og indtil du skal føde:o)
Med hensyn til dine smerter, som virker menstruationslignende. Så er jeg ret sikker på at dette handler om ligamentsmerter. Livmoderen bliver ligesom holdt fast af nogle sener eller bånd, som sidder på begge sider af livmoderen. Når livmoderen begynder at vokse, kan det trække i disse bånd og give ømhed, jag og smerter især i lysken.
At have ligamentsmerter er helt normalt og ganske ufarligt, og man kan desværre ikke gøre andet end at hvile sig, til det er gået over. Ligamentsmerter føles meget som menstruationssmerter.
Glæder mig til de 100 spørgsmål til professoren og til at følge dig videre frem:o) Rigtig meget held og lykke fortsat og god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske