Svar: Gravid men menstruationssmerter
17. januar 2007
Alder:
0 mdr.
Kære J
Tillykke tillykke, hvor er det dejligt. Og hvor er jeg glad for at jeg sådan har mulighed for at følge med her på sidelinien lige fra første færd:o)
Jeg vil formode at de smerter du oplever er det man kalder for ligamentsmerter. Livmoderen bliver ligesom holdt fast af nogle sener eller bånd, som sidder på begge sider af livmoderen. Når livmoderen begynder at vokse, kan det trække i disse bånd og give ømhed, jag og smerter især i lysken.
At have ligamentsmerter er helt normalt og ganske ufarligt, og man kan desværre ikke gøre andet end at hvile sig, til det er gået over. Ligamentsmerter føles meget som menstruationssmerter.
Hvis sidste menstruations første dag var den 15 december, så skulle du jo meget gerne have termin den 22 september - det er en flot årstid og det bliver rigtig dejligt. Pas godt på dig selv og det spirende liv i din mave:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske