Svar: Gravid i uge 37

30. oktober 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Line

Selvom du næsten ikke kan vente mere og synes du er ved at være godt besværet af din store mave, så er det jo sådan at kroppen mere eller mindre styrer tingene selv - og dit lille barn skulle helst ikke komme før det er parat til det:o)

Det er dog begrænset, hvormeget du selv kan gøre - det er okay at du går lange ture, men det skal ikke være for at sætte fødslen igang, mere for at give dig velvære og så måske en fornemmelse af at nu gør et eller andet. De samme med rengøring.

Det kan måske hjælpe dig at gå i seng med din ...

Annonce

... mand/kæreste. Det at have samleje kan være med til at sætte fødslen igang, men igen er der ingen garanti.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg kan dog berolige dig med at når du begynder at gøre det hele klar, ordner vasketøj, gør rent, lægger tøj frem osv. "Bygger rede" kan man kalde det - så plejer der ikke at være så lang tid igen. Men du må væbne dig med tålmodighed og tro mig - det er værd at vente på og den lille skal nok komme på et eller andet tidspunkt:o)

Rigtig meget held og lykke med den forestående fødsel. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det er gået og hvad du har fået:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.