Svar: Gravid i uge 37
30. oktober 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Line
Selvom du næsten ikke kan vente mere og synes du er ved at være godt besværet af din store mave, så er det jo sådan at kroppen mere eller mindre styrer tingene selv - og dit lille barn skulle helst ikke komme før det er parat til det:o)
Det er dog begrænset, hvormeget du selv kan gøre - det er okay at du går lange ture, men det skal ikke være for at sætte fødslen igang, mere for at give dig velvære og så måske en fornemmelse af at nu gør et eller andet. De samme med rengøring.
Det kan måske hjælpe dig at gå i seng med din mand/kæreste. Det at have samleje kan være med til at sætte fødslen igang, men igen er der ingen garanti.
Jeg kan dog berolige dig med at når du begynder at gøre det hele klar, ordner vasketøj, gør rent, lægger tøj frem osv. "Bygger rede" kan man kalde det - så plejer der ikke at være så lang tid igen. Men du må væbne dig med tålmodighed og tro mig - det er værd at vente på og den lille skal nok komme på et eller andet tidspunkt:o)
Rigtig meget held og lykke med den forestående fødsel. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det er gået og hvad du har fået:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske