Svar: Menstruationssmerter uden menstruation
11. september 2006
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Jeg tør jo næsten ikke sige tillykke og så alligevel - du har jo så mange symptomer på graviditet og du ved at I har ramt ægløsningstidspunktet - så jeg krydser fingre.
Det er meget hurtigt at tage en graviditetstest, dagen efter udebleven menstruation og ved nogle kvinder skal man længere hen i graviditeten for at få en positiv test.
En graviditetstest viser mængden af HCG i urinen. HCG står for human chorion gonadotropin og er det såkaldte graviditetshormon.
Hos nogle kvinder skal man et stykke hen i graviditeten for at man kan måle HCG i urinen, derfor vil en graviditetstest hos disse kvinder ofte måle negativ. Hos andre kvinder er HCG niveauet så højt at testen vil kunne vise positiv meget hurtigt.
Nogle tests reklamerer med, at de viser resultat allerede dagen efter udebleven menstruation, men der vil altid være forskel alt efter hvad HCG niveauet er og det kan som sagt være forskelligt fra kvinde til kvinde.
Mit råd er derfor at du venter 1 uge eller 14 dage (selvom du næsten ikke kan holde det ud:o)) og så tager en ny test. Naturligvis ud fra at du ikke får menstruation i mellemtiden.
Jeg krydser fingre og håber for jer at den er positiv:o)
Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske