Svar: Svag positiv
7. juli 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Tanja
Tillykke! En positiv test må være tegn på at du er gravid - uanset om den er svag positiv eller ej, så er den positiv:o)
Hvis vi går ud fra at vi kan regne med din cyklus, så vil det at du havde sidste menstruations første dag en 5. juni betyde at du nu er 4 uger henne. Det er altså ikke meget og måske derfor at lægen gerne vil se dig igen om 14 dage, fordi en test her vil være mere synlig og fordi livmoderen så også kan have nået at ændre udseende.
Hvis vi går ud fra ovenstående beregning, så vil du have termin omkring 12 marts 2007. Dejligt med et forårsbarn!
Så lad os krydse fingre for at du er gravid og det hele går som det skal. Og hvis du oplever tvivl ved næste lægeundersøgelse, så synes jeg du skal bede om at blive scannet for at få vished om hvor langt du egentlig er henne.
Husk at mit svar er kun beregninger ud fra hvad du har fortalt, men kvindekroppen er noget helt specielt og derfor kan det jo godt se anderledes ud:o)
Knus herfra og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske