Brev:
Svag positiv
7. juli 2006
Alder:
0 mdr.
Svag positiv
Hej :-)
Jeg har lige et spørgsmål da jeg er lidt forvirret.
Jeg har haft uregelmæssig menstruation siden august 05 hvor jeg stoppede med mine p-piller, og har taget en masse test siden der alle har været negative.
Men så igår (06-07-2006) var testen positiv, dog var den ene streg kun svag, men jeg læste mig frem til at selv om den var svag betød det graviditet alligevel. Så jeg blev helt vildt glad, og det gjorde kæresten også. Jeg tog til lægen og hans test var også positiv, men han sagde at den kun var svag positiv...!
Jeg fik en underlivsundersøgelse og imens sagde han at han næsten ikke kunne mærke min livmoder fordi den sad højt oppe, og også at han ikke synes den føles forstørret...Men jeg fik en ny tid til den 14 august til at skrive vandrejournal og få taget blodprøver mm. (synes bare det var mærkeligt, for jeg har været gravid i 2001 og der fik jeg da skrevet vandrejournal og fik taget blodprøver med det samme). Dengang fik jeg en provokeret abort i 22 uge pga misdannelser, så han snakkede mere om mongolisme og alskins ulykker i stedet for at svare på, om jeg var eller ikke var gravid, når den nu kun var svag positiv.
Det er ikke den samme læge denne gang, og igår til underlivsundersøgelsen var det heller ikke den læge jeg plejer at gå til, mens hans kollega. Næste gang 14 august er det heldigvis min egen læge jeg skal til, men jeg er bare nervøs for det han sagde med svag positiv og at min livmoder ikke var forstørret...!
Jeg kender jo ikke 100% min cyklus da jeg har haft uregelmæssig blødninger men den første dag i min sidste menstruation er den 05-06-2006.
Jeg vil bare høre om du mener at jeg er gravid eller om han prøvede at snakke udenom (for han gav mig jo en ny tid), og hvor langt er jeg egentlig henne? Det ka ikke være meget når livmoderen ikke er vokset.
Håber du kan svare (og forstå hvad jeg har skrevet)
Kærlig hilsen
Tanja