Svar: Underlig cyklus
4. juli 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Skorpion
Jeg håber det lykkes for dig, men det er jo af gode grunde svært for mig at fortælle om du er gravid eller ej:o)
Man ved at psyken også spiller en stor rolle således at hvis man brændende ønsker at blive gravid, så kan det påvirke menstruationen og menstruationscyklus. Måske er det fordi du tænker så meget over det, at det hele er lidt mere anderledes end det plejer at være.
Det kan jo også godt være at du er gravid. Det er sådan at når man tager en graviditetstest, så måler man mængden af HCG i urinen. HCG står for human chorion gonadotropin og er det såkaldte graviditetshormon.
Hos nogle kvinder skal man et stykke hen i graviditeten for at man kan måle HCG i urinen, derfor vil en graviditetstest hos disse kvinder ofte måle negativ. Hos andre kvinder er HCG niveauet så højt at testen vil kunne vise positiv meget hurtigt.
Du må derfor prøve at slå koldt vand i blodet og se hvordan tingene ellers udvikler sig. Måske får du andre graviditetssymptomer, som f.eks. brystspænding. Måske får du menstruation igen - der er ikke andet at gøre lige nu end at prøve at slappe lidt af (selvom det er svært, jeg ved det!) og så krydse fingre og håbe det er nu. Og så må du og din kæreste/mand elske jævnligt, så chancen måske er der næste gang:o)
Krydser fingre for jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske