Svar: Krampe i højre side, gravid?
1. februar 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Julie
Jeg kan læse ud af dit brev at du brændende ønsker at du er gravid og det kan sagtens være det du mærker.
De første graviditetstegn er netop ofte brystspændinger og mange oplever også den stikkende fornemmelse du så fint beskriver.
At testen du tog var negativ kan sagtens skyldes at du først skal have menstruation om en uge. Du må altså væbne dig med tålmodighed. Prøv at tage en ny test den 7 eller et par dage derefter, måske er du heldig at den slår positivt ud.
Det er meget forskelligt hvornår en test viser positivt. Ved nogle kvinder allerede samme dag, hvor menstruationen skulle være kommet. Andre kvinder skal være længere henne i graviditeten for at få en positiv test.
Jeg håber for jer at det nu er lykkens gang og krydser mine fingre. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske