Svar: Øjenbrynsfarve

5. marts 2024

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Kære du

Tak for dit brev - og først - stort tillykke med graviditeten, hvor er det dejligt, at du venter dig, og det lyder som om, at det hele skrider stille og roligt fremad :)

Dernæst - ro på :) Du fortæller, at du generelt har udskiftet alle dine produkter med svanemærket, du spiser økologisk, du rører ikke alkohol, du dyrker regelmæssig motion - du sørger virkelig for at passe på dit ufødte barn og dig selv, og det er så fint.

At du har farvet øjenbryn nogle gange, tænker jeg ikke umiddelbart er et problem. Det er du helt sikkert ikke den eneste, der har gjort. Rigtig mange gravide opdager ikke, at de er gravide, før de er flere uger henne, og i den periode kan de både indtage alkohol, farve hår, rense kattebakker og meget andet - og du har jo netop taget en masse hensyn. Derudover fortæller du at ...

Annonce

... farven, som du har brugt, ikke indeholder hormonforstyrrene stoffer, hvilket jo er rigtig godt.

Prøv derfor at tage det roligt, tænke fremad og prøv at nyde din graviditet. Sørg for at spise sundt, varieret, og få de vitaminer og mineraler, som er vigtige - folsyre, d-vitamin, jern og kalk. Læs f.eks. sundhedsstyrelsens pjece "Sunde vaner før, under og efter graviditet" :) Sørg også for at drikke vand og få hvile i løbet af dagen.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Der sker rigtig meget i din mave lige nu. Og jeg vil anbefale dig meget at lytte til min podcast "Din graviditet - uge for uge". Den kan høres via Podimo. Glæd dig over alle de små forandringer, som du møder:)

Jeg håber, at jeg har fået givet dig lidt ro med på vejen, og jeg glæder mig til at følge dig og den lille i din mave videre frem:) Rigtig meget held og lykke fortsat:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!