Svar: Hvornår er jeg blevet gravid?
23. august 2023
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Kæmpe stort tillykke med, at du er blevet gravid, hvor er det bare dejligt :)
Jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret, især når du har taget ægløsningstest og derfor har helt styr på, hvornår du har haft ægløsning.
Det er dog meget normalt, at terminen kan blive rykket både frem og tilbage, og 5 dage er helt normalt, også selvom du har taget en ægløsningstest. Hos kvinder, der bliver gravide med fertilitetsbehandling, beregner man ofte terminsdato ud fra insemination eller ægudtagning - og stadig vil disse kvinder opleve, at deres termin kan blive rykket nogle dage, når de bliver scannet.
Hvis du har termin mellem den 25. februar og den 1. marts 2024, så er du blevet gravid omkring den 4. juni og den 9. juni 2023.
Håber dette hjælper lidt videre og også giver lidt ro med på vejen :)
Når du nærmer dig termin, så husk på, at det er helt normalt at føde både før og efter termin. Hvis du føder mellem graviditetsuge 37+0 og 41+6, så føder du til tiden:)
Fortsat rigtig meget held og lykke med graviditeten, jeg glæder mig til at følge dig og det spirende liv i din mave:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske