Svar: Abortrisiko

30. september 2005

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Maibrit

Det er dejligt at I glæder jer så meget, men hvis jeg var jer, ville jeg holde på hemmeligheden lidt endnu - selvom det er svært og I bare har lyst til at råbe det ud til hele verden:o)

Det er hovedsageligt de første 3 mdr. at man har øget abortrisiko og jeg håber naturligvis ikke at det sker for jer:o) I forhold til at skulle fortælle det til familie og venner, så kan det derfor være fornuftigt at vente med dette til du er 3 mdr henne. Her vil din mave også begynde at vokse lidt og jeres omgivelser begynder måske at kunne se det eller fornemme det på dig.

Selvom det er rigtig dejligt, så prøv ...

Annonce

... derfor om I kan holde det for jer selv og nyd, hvis de begynder at få mistanke. I kan også overveje at invitere bedsteforældre til en fælles middag, hvor de skal have overbragt nyheden, men vent til det hele er lidt mere sikkert.

Da din menstruations sidste dag var den 29 august, så vil du være langt nok henne til at kunne fortælle det juleaften (hvis du kan holde på hemmeligheden så længe:o), men det ville da være en pragtfuld julegave at få for bedsteforældre - synes du ikke? :o)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Forøvrigt vil din termin være den 5 juni, så det bliver et rigtig lille sommerbarn.

Jeg krydser fingre for at det hele går som ønsket:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre