Svar: Abortrisiko
30. september 2005
Alder:
0 mdr.
Kære Maibrit
Det er dejligt at I glæder jer så meget, men hvis jeg var jer, ville jeg holde på hemmeligheden lidt endnu - selvom det er svært og I bare har lyst til at råbe det ud til hele verden:o)
Det er hovedsageligt de første 3 mdr. at man har øget abortrisiko og jeg håber naturligvis ikke at det sker for jer:o) I forhold til at skulle fortælle det til familie og venner, så kan det derfor være fornuftigt at vente med dette til du er 3 mdr henne. Her vil din mave også begynde at vokse lidt og jeres omgivelser begynder måske at kunne se det eller fornemme det på dig.
Selvom det er rigtig dejligt, så prøv derfor om I kan holde det for jer selv og nyd, hvis de begynder at få mistanke. I kan også overveje at invitere bedsteforældre til en fælles middag, hvor de skal have overbragt nyheden, men vent til det hele er lidt mere sikkert.
Da din menstruations sidste dag var den 29 august, så vil du være langt nok henne til at kunne fortælle det juleaften (hvis du kan holde på hemmeligheden så længe:o), men det ville da være en pragtfuld julegave at få for bedsteforældre - synes du ikke? :o)
Forøvrigt vil din termin være den 5 juni, så det bliver et rigtig lille sommerbarn.
Jeg krydser fingre for at det hele går som ønsket:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske