Svar: Blodansamligen er væk
10. januar 2005
Alder:
0 mdr.
Kære forvirrede
Jeg kan godt forstå din forvirring og usikkerhed, men hvor er det dejligt at alt ser fredeligt ud og tyder så godt.
Jeg er jo ikke læge og kan derfor ikke svare på, hvad der sker. Men jeg synes det vil være helt relevant at beder om at få en samtale med en gynækolog eller obstetriker, som kan forklare dig disse ting. Jeg vil derfor foreslå dig at tale med jordemoderen om muligheden for dette, når du skal ses af hende.
Det vil også være relvant at tale med jordemoderen om, hvorvidt det vil være hensigtsmæssigt at du er sygemeldt eller går fra til barsel tidligere end 'normalt', hvis du har et arbejde, som kan være belastende for dig som gravid. Det vigtigste er jo trods alt hensynet til barnet og jordemoderen kan råde dig bedst. Hvis du ved hvor du skal følges af en jordemoder, kunne du jo evt. ringe dertil og spørge om ikke en af jordemødrene har tid til at snakke med dig:o)
Rigtig meget held og lykke med graviditeten fremover:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske