Svar: Maling og graviditet
28. september 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Malene
Først et stort tillykke med graviditeten.
Almindelig vandbaseret maling burde ikke kunne skade dit ufødte barn, men maling med terpentin og lignende bør du nok holde dig fra.
I det hele taget er det hensigtsmæssigt at du sørger for at lufte godt ud og du bør ikke sove i nymalede rum, hvis der er tale om maling som har nogle uhensigtsmæssige stoffer.
Et par timers malerarbejde med vandbaseret maling tror jeg bestemt ikke skader dit barn. Tag det derfor roligt og så snak med jordemoderen om det, næste gang du skal til kontrol.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske