Svar: Hvor langt er jeg mon henne?
4. august 2004
Alder:
0 mdr.
Kære forvirrede Maibritt
Ja forvirringen er sandelig stor. Jeg forstår til fulde din uro og synes bestemt at det vil være relevant at få foretaget endnu en scanning,- det synes både jordemoder og læge vel også?
Terminen er altid usikker, når man bliver gravid lige efter p-pille stop, men en forskel på 4 uger det er meget.
Skal jeg beregne ud fra sidste menstruations første dag, som var den 26 marts, så vil du skulle føde omkring den 31 december, altså nytårs aften og er således i 18 uge nu. Kan du mærke liv? Det kan jo være en indikation for at være længere henne?
Jeg kan desværre ikke fortælle dig noget mere præcist, da jeg jo af gode grunde ikke ved, hvornår du har haft ægløsning:o) men jeg håber at der snart kommer lys over dagen:o)
Rigtig mange gange held og lykke med graviditeten.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske