Svar: Gravid? - pige på 20 år
3. august 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Det er rigtigt at nogle kvinder bløder lidt selv om de er gravide. Det er dog sjældent at der er tale om en egentlig menstruationsblødning, den vil normalt være mere som en pletblødning og vil også stoppe forholdsvis hurtigt.
Dine blødningsforstyrrelser kan jo godt hænge sammen med at du har taget p-piller og er stoppet med dem fordi du ikke lige havde fået købt nogle nye osv, så nu er der gået 'lidt rod i det'.
Jeg synes du skal prøve at tage en graviditetstest og ellers bestille tid hos lægen, som kan lave en gynækologisk undersøgelse på dig (hvis du altså er gået over tiden) for at se om du evt. skulle være gravid.
Held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske