Svar: Negativ test, men alligevel gravid
24. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Hej
Når man tager en graviditetstest, så reagerer stixet/testen på det der hedder HCG, som er en forkortelse for Human Chorion Gonadotropin eller mere populært for graviditetshormonet.
I starten af en graviditet produceres de fleste kvinder store mængder HCG og testen måler således mængden af dette hormon.
Nogle kvinder får dog ikke et ret højt HCG niveau, trods graviditet, hvorfor testen godt kan vise negativ.
Hvis din menstruation udebliver, så synes derfor du skal kontakte lægen mhp enten at få målt dit HCG eller få lavet en gynækologisk undersøgelse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske