Svar: Kan jeg mærke, at jeg er gravid?
20. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Mette
Jeg kan godt forstå at du glæder dig og ser frem til at det skal lykkes for jer at få et barn.
Du kan godt have mulighed for graviditet dagen efter du har mærket smerten (ægløsningen), såvel som du har mulighed for at blive gravid dagene op til ægløsningen. Da din menstruation er så regelmæssig som den er, er der derfor ikke andet at gøre end at have samleje med din kæreste i de dage, hvor du fornemme ægløsningen enten er på vej eller lige har været der.
Det behøver ikke at være et afstødt æg/befrugtet foster, der har givet dig den mindre blødning. Det kan også være slimhinden som afgiver lidt, simpelthen fordi din krop er ved at 'gøre klar'.
Jeg krydser fingre for at det snart lykkes for jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske