Svar: Kan man være gravid når man har menstruation?
20. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Jeg tror bestemt ikke at din kæreste er gravid, hvis hun har taget fortrydelsespillerne efter foreskrifterne.
Fortrydelsespiller er 'hormonpiller' og det er derfor naturligt at der komme blødningsændring i forbindelse med at man tager dem. Fortrydelsespiller kan heller ikke anbefales som præventionsform, men er en nødløsning.
Det er fint at I bruger kondom, men måske skulle I overveje om en anden præventionsform var bedre for jer. Din kærest og du kan få en tid hos lægen, hvor I kan tale om, hvilke muligheder der er. Hvis I stadig er i tvivl om din kæreste er gravid, så har lægen også mulighed for at lave en graviditetstest.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske