Svar: Positiv scanning men smerter og meget lille blødning
15. februar 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Sophia
Jeg synes bestemt du skal beholde din scanningstid i morgen. Det er vigtigt at du lige bliver tjekket en ekstra gang og det vil også give dig ro at se at alt forhåbentlig ser ud som det skal.
En del gravide oplever at pletbløde i deres graviditet uden at det betyder at de mister deres baby og jeg tænker umiddelbart at det er positivt, at du ikke har stor frisk blødning som minder om din menstruation, men at det er meget meget lidt du har blødt.
At man bløder kan skyldes mange ting - det kan f.eks. være lidt irritation af slimhinden i livmoderhalsen, det kan være lidt fra en rift som du selv er inde på eller andet. Det er derfor du skal til lægen, scannes, så man sikrer sig at alt er okay og hvad din blødning og smerter evt. skyldes.
Jeg krydser alt hvad krydses kan, rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske