Svar: Misdannelse efter feber?
30. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Christina
Tillykke med at du venter dig igen :)
Da du er blevet gravid, så lyder det som om at sædcellerne har været særdeles effektive - også selvom din mand har haft lidt feber.
Du skriver ikke hvor høj temperaturforhøjelse han havde, men helt dårlig har han nok ikke været, så umiddelbart ville jeg ikke være bekymret. Som du har læst er temperaturen betydningsfuld for produktionen af effektive sædceller - men netop fordi du jo er blevet let gravid, så er det jo et godt tegn :)
Hvis du er meget urolig for det spirende liv i din mave, så kunne du tale med lægen om at få en henvisning til en gynækolog der kunne scanne dig. Så kan du være heldig at se hjerteblink - du skal dog hen omkring 6 uge før dette normalt er muligt. Du kan også vælge at købe dig til en scanning, det koster normalt mellem 500-600kr og det kan måske give dig lidt ro i sjælen :)
Pas rigtig godt på dig selv og familien og tag det nu roligt :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske