Svar: Nygravid
7. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære nygravide
Først et stort tillykke, hvor er det dejligt for jer:o)
Smerterne du har er helt normale. Det kan både skyldes at din livmoder giver sig/vokser, - man taler om ligamentsmerter. Men det kan også skyldes som du selv er inde på at du måske har fået en blærebetændelse, hvilket mange hyppigt får under graviditet.
Du kan aflevere en urinprøve hos lægen og så kan du få svar på om du har fået blærebetændelse.
Nogle kvinder oplever også smerter i de dage, hvor de normalt skulle have haft menstruation.
Sørg for at hvile dig i løbet af dagen, spis godt og varieret og få godt at drikke.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske