Svar: Farligt arbejdsmiljø?
20. december 2009
Alder:
0 mdr.
Kære bekymrede
Tillykke med graviditeten, det lyder som om at I glæder jer rigtig meget til at få en lille :)
Jeg kan godt forstå du bekymrer dig omkring dit arbejdsmiljø og især lattergas, sølvamalgan og legionella.
Jeg er ret sikker på at Dansk Tandlægeforening har udarbejdet nogle retningslinier omkring, hvordan man som gravid skal forholde sig til at arbejde med lattergas og sølvamalgan og jeg synes faktisk du skal kontakte dem, for at høre hvordan du skal forholde dig og spørge til evt. retningslinier.
I har sandsynligvis også en APV (arbejdspladsvurdering), som skal indeholde en vurdering af, hvorvidt der er en risiko for dig som gravid eller for den sags skyld - for kvinder som også ammer ...
Det er vigtigt at du taler med nogen, som har viden omkring netop de stoffer der er i dit arbejdsmiljø og derfor må Dansk Tandlægeforening være første sted at kontakte. Derudover vil det være helt oplagt at du taler med din læge om dine tanker og bekymringer, når du skal til kontrol i dag :)
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke med graviditeten.
Rigtig glædelig jul! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske