Svar: Graviditets tegn ...
7. december 2009
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Hvor er det dejligt at I prøver at blive gravide og få en lille en mere - og ja det er hårdt, når det ikke lige lykkes :)
Det er dog nok lige tidligt nok at du har testet, hvis din sidste menstruations første dag var den 19 november, så vil du, hvis du er gravid, kun være præcis 3 uger henne idag, hvor det er den 9. december og som regel skal man være 4-5 uger henne før en test kan vise positivt. Så test igen omkring den 20. december, hvis du ikke har fået menstruation.
Når man tager en graviditetstest, så måler man mængde af HCG i urinen. HCG står for human chorion gonadotropin og er det såkaldte graviditetshormon.
Hos nogle kvinder skal man et stykke hen i graviditeten for at man kan måle HCG i urinen, derfor vil en graviditetstest hos disse kvinder ofte måle negativ. Hos andre kvinder er HCG niveauet så højt at testen vil kunne vise positiv meget hurtigt. Måske kan du huske hvor tidligt du kunne tage et test sidste gang du var gravid?
Så du er nødt til at væbne dig lidt med tålmodighed endnu :)
Jeg krydser fingre for at I får den lille julegave I har ønsket jer i år ....
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske