Svar: Krampeligende menstruationssmerter
15. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Thilde
Et stort tillykke med graviditeten.
Det lyder som en rigtig graviditet. Nogle kvinder oplever menstruationslignende smerter, det kan skyldes ligamenterne som giver sig (fordi maven vokser) eller det kan være pluk-veer.
Hvis man har pluk-veer meget tidligt i graviditeten, så kan det være nødvendigt med en sygemelding, for at få ro og aflastning, men det vil jordemoderen råde dig omkring, når du skal til første jordemoderkontrol.
Ligamentsmerter er helt normalt og bare tegn på at maven vokser eller at det hele 'gir sig' så der bliver bedre plads.
Brystspænding og ømme brystvorter hører også med.
Det bedste du kan gøre er at nyde det hele, gå nogle ture i det gode vejr, spis sundt og varieret og hvile dig i løbet af dagen.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske