Svar: Mælk i brysterne? Kan jeg være gravid igen?
22. februar 2009
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Man kan godt have en lille smule mælk i brysterne og kan presse lidt dråber ud i meget lang tid efter amning. Hos nogle kvinder i måneder, næsten år efter fødslen, vil dette være muligt.
Du skal være opmærksom på at jo mere du rører dine bryster, klemmer mælk ud osv. jo mere stimulerer du også brystet til produktion og på den måde kan du måske snyde din krop til at tro der er behov for at blive dannet mælk igen, uden at behovet reelt er der ...
Hos jer lyder det dog som om at du efter ammestop intet mælk har haft tilbage og at du nu har fået lidt mælkedannelse og sandsynligvis også brystspændinger. Det kan derfor godt være tegn på ny graviditet .. Nogen garanti kan jeg dog ikke give dig, men krydser fingre - det lyder jo som om I arbejder bevidst på at få en mere :o) så lad os se om ikke det kan være en årsag hos jer.
Knus herfra :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske