Svar: Endelig gravid, ny læge
10. december 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Nicola
Tillykke med at du venter dig, hvor er det dejligt for dig. Jeg ved at du har ønsket det længe og jeg kan godt forstå at du nu glæder dig rigtig meget og ønsker det bedste for den lille i din mave.
Du fortæller at du nu har fået en sygemelding på 14 dage og det lyder rigtig fint. Jeg tænker at lægen så må have lyttet til dig og dit behov - ellers ville du jo ikke have fået den sygemelding.
Det lyder dog som om at jeres kemi ikke er den bedste og derfor er det rigtig fint, at du nu har bedt om at få en ny læge. Det er vigtigt at du føler dig fuldstændig tryg ved din læge og føler at du kan komme og blive taget alvorligt, at der bliver lyttet og at I finder en løsning på de problemer du nu har. Det gælder både nu, men bestemt også når du står med en lille ny og gerne vil være sikker på at alt er som det skal være.
Du kan ikke gøre så meget andet end du allerede har gjort. Du må fortælle den nye læge, hvordan du har det, hvad du har oplevet og hvad du tænker du har behov for. Nogle gange hjælper det at skrive tingene lidt ned inden besøget, så du husker alt hvad du gerne vil sige. Fortæl også lægen, hvorfor du har skiftet læge og at du håber den nye læge vil lytte mere til dig og hjælpe dig.
Fortæl også lægen om den lille i maven, at du har ønsket at blive gravid længe og at det er vigtigt for dig, at alt går godt og stille og roligt skrider frem.
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med den nye læge, pas godt på dig selv og den lille i din mave :o)
Rigtig god jul herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske