Svar: Fødeklar?
8. september 2008
Alder:
0 mdr.
Kære utålmodige mor :o)
Jeg håber at der snart sker noget hos jer, så I kan få en lille ny med hjem ... men det er altså helt normalt at livmoderhalsen kan være blød og også at man kan have åbnet sig lidt og fødslen alligevel ikke går igang.
Det kan være en idé at du har samleje med din mand. Hvis du kan få en orgasme, så vil din livmoder trække sig sammen og det kan faktisk være med til at starte de rigtige veer. Derudover sker der også nogle hormonelle påvirkninger som kan få fødslen til at gå igang og så er det også sådan at der i mandens sæd findes nogle stoffer, som kan påvirke livmoderhalsen og være med til at starte fødslen.
Det er sjældent at en fødsel starter på samme måde, det er som du også selv skriver to forskellige børn, to forskellige fødsler og to forskellige graviditeter. Sidste gang startede din fødsel med vandafgang, denne her gang starter den måske med veer. Det må tiden vise. Heldigvis er der nok ikke så længe til endnu:o)
Det er et positivt tegn at du har tiltagende plukveer, det betyder at din livmoder øver sig og gør sig klar, jo flere plukveer, jo lettere fødsel - har jeg hørt ...:o)
Rigtig meget held og lykke, jeg håber det kommer til at ske snart og glæder mig til at høre om det er en lille pige eller dreng I har fået :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske