Brev:
Fødeklar?
8. september 2008
Alder:
0 mdr.
Fødeklar?
Hej Helen.
Jeg er gravid i uge 38. For præcis en uge siden var vi på Hillerød Sygehus, fordi jeg havde enormt mange og meget stærke plukkeveer. Jeg blev ikke bange men utryg.
På Hillerød blev jeg undersøgt af en jordemoder, som kunne fortælle os, at jeg havde åbnet mig 2 cm, hun kunne mærke hovedet og jeg var blød. Som hun sagde, fødeklar. Dette blev vi meget glade for at høre, så vi gik hjem og 'ventede'.
Jeg har stadig rigtig mange plukkeveer og især om aftenen/natten er jeg stærkt plaget. Kraftige plukkeveer, krampe og utallige toiletbesøg. To nætter har jeg virkelig tænkt - "så nu sker det".
Denne graviditet er meget, meget anderledes end den første. Jeg ved godt, at ikke to gravidteter/fødsler er ens - ej heller hos samme kvinde.
Min første fødsel gik hurtigt. Vandet gik og afsted til hospitalet. Jeg åbnede mig 2 cm, og så gik det 'slag i slag' og på under 4 timer kom vores søn til verden to uger før termin.
Er det virkelig normalt at åbne sig 2 cm og være blød for derefter at gå en uge uden, at der sker noget som helst? Jeg kunne forstå, hvis der gik 1-2 dage.
Venlig hilsen
Mor (utålmodig mor)