Svar: Flytning og eget værelse

16. juni 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Rikke

Det lyder dejligt at I har købt hus og at Merle har mulighed for at få sit eget værelse og min umiddelbare tanke er at I skal forsøge at skabe alle nye forandringer med det samme. Hun er vant til at sove i sin egen seng, hun kender sengen, tøjdyrene, dynen og hvad hun nu har omkring sig og det skal naturligvis fortsat være sådan, når I flytter. De nære omgivelser vil således være de samme, men rummet, lydende, skyggerne på værelset vil naturligvis være nogle andre.

Jeg synes derfor det må komme an på en prøve og for mig at se kan I ligeså godt lære hende at sove på eget værelse der, fordi der naturligt er et skift, som at lade hende blive inde i soveværelset. Hun bliver jo mere og mere bevidst og vil derfor også have sværere ved forandringer ...

Så på eget værelse fra start af og lad hende sove i sengen som hun plejer, med de ting omkring sig som hun plejer at have:o)

De fleste børn vil være 10 måneder inden de kan nøjes med 2 flasker dagligt og således kunne sove igennem om natten. De to flasker ligger ofte aften og tidlig morgen eller aften og sen aften. Mit forslag, hvis I gerne vil springe flasken tidlig morgen over, er at tilbyde Merle en flaske sen aften inden I går i ...

Annonce

... seng. Det vil sige en flaske at sove på mellem 19-20 og så en flaske igen mellem 23-24. Herefter vil hun forhåbentlig kunne sove til næste morgen tidlig kl. 06 og det vil således kunne give jer lidt længere søvn ud på morgenstunden ... Flasken omkring midnat vil hun sandsynligvis kunne spise mere eller mindre i søvne.

Som det er lige nu, hvor Merle sover fra hun puttes til næste morgen tidlig kl. 04 - det er at sove igennem og det er super flot for hendes alder. I kan ikke forvente mere :o)

Med hensyn til sundhedsplejerske i den nye kommune og Boel-prøve så afhænger det helt af hvor I flytter hen. I nogle kommuner laver man slet ikke Boelprøver mere og tilbuddet om hjemmebesøg er desværre skåret meget ned mange steder. Det betyder at nogle sundhedsplejersker ikke tilbyder hjemmebesøg efter 8 måneders alderen ...

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Du er derfor nødt til at ringe til sundhedsplejen i den pågældende kommune og høre om de har mulighed for at aflægge dig et besøg og hvad deres tilbud er til tilflyttere.

Egen læge laver ikke Boel-prøve. Det er noget sundhedsplejersker har gjort og som sagt er der flere kommuner som helt har afskaffet denne.

Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god sommer med flytning osv. :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre