Brev:
Flytning og eget værelse
16. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Flytning og eget værelse
Kære Helen,
Så er jeg tilbage med endnu lidt flere spørgsmål. Tak for dine svar sidst. Jeg er stoppet med at amme, og det går rigtig godt med flaske og med skemad.
Spørgsmål 1:
Vi har købt hus og skal til at flytte her inden for den næste måned. Vi bor lige nu i en 3 værelses lejlighed, hvilket betyder, at vores datter Merle har sovet i samme værelse som os, fra hun blev født, men har sovet i sin egen seng, siden hun var små 3 måneder.
I det nye hus får hun sit eget værelse, der ligger lige ved siden af vores værelse. På det tidspunkt vi flytter, vil hun være ca. 8 måneder, og vi tænker derfor meget på, hvordan det vil påvirke hende både med flytningen generelt, men også det at komme på eget værelse.
Er der nogle ting du kan sige, vi skal være opmærksomme på, her tænker jeg også på, om det ikke også er nogenlunde det tidspunkt, man siger at separationsfasen begynder?
Vil det være bedst at hun forsat sover hos os eller kan vi godt ligge hende på eget værelse fra starten af?
Spørgsmål 2:
Merle får stadig en flaske om natten, som regel mellem 4.00 – 5.30, hvorefter hun sover videre til 6.30 – 7.00, hvor vi så står op. Mit spørgsmål er, hvornår er hun gammel nok til ikke at skulle have den ene flaske mere, og i stedet sove fra hun bliver puttet til næste morgen.
Og lige et sidste spørgsmål – ved du om jeg får tildelt en ny sundhedsplejerske i min nye kommune. Det er lang tid siden, jeg sidst har haft besøg pga. strejken, og Merle skal vel have lavet en boel test ved de 8 måneder, men den kan man måske få lavet ved lægen?
På forhånd tak for svar.
Mange hilsner
Rikke