Svar: Lære at tage en sut
11. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Tillykke med din lille datter:o) Det lyder ganske rigtigt som om at du har fint med mælk og jeg kan godt forstå at du synes det ville være dejligt, hvis du kunne få din datter til at tage en sut en gang imellem.
Der findes desværre ikke noget vidundermiddel til dette og der er jo en grund til at det hedder en narresut - nogle børn foretrækker bare den ægte vare:o)
I gamle dage dyppede man ofte sutten i sukker eller honning, hvilket stærkt må frarådes! Du kan dog forsøge om du kan malke eller klemme lidt modermælk ud og give hende lidt af dette sammen med sutten en overgang for at lære hende at svøbe om sutten. Svøbeteknikken har hun jo ved brystet og måske smagen vil hjælpe hende til det.
Men ellers er det en god idé at forsøge med forskellige sutter og der findes mange forskellige. Der er sutter af silikone og sutter af naturgummi. Der er korte sutter og lange sutter, der er runde sutter og flade sutter, små sutter og store sutter. Du er simpelthen nødt til at forsøge dig lidt frem. Da hun let får stimuleret sit brækcenter, så skal du nok i første omgang forsøge med en flad kort model.
Det kan være en fordel at vælge en sut med en ring, hvor igennem du kan trække en stofble. Det at have stofbleen ved ansigtet hjælper hende til at holde sutten på plads og samtidig giver den lidt nærhed ved ansigtet ligesom hun får ved dit bryst. Derudover kan du sove med den et par nætter så den dufter god af dig.
Jeg håber at ovenstående hjælper dig lidt videre, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske