Brev:
Lære at tage en sut
11. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Lære at tage en sut
Hej
Jeg har en dejlig pige fra 9. maj - altså knap 5 uger gammel nu. Hun hører til den type babyer der gerne vil ammes hele tiden. Dem kan jeg se der er en del af :-).
Hun får rigeligt med mad - vi har vejet hende selv, og det ser ud til at hun har taget lige under 1.5 kilo på nu. Der er synkelyde og mælk i mundvigene når hun drikker, så jeg er ikke urolig for det. Men hun døjer med luft i maven, og vil som nævnt gerne sutte hele tiden, specielt når hun er urolig og har ondt.
Jeg kan se i et tidligere indlæg du har besvaret, at du i dette tilfælde anbefaler en sut. Men men, her er problemet - hun vil ikke tage den. Hun begynder at græde helt vildt og lave kast op lyde, når vi prøver at give hende den. Jeg havde samme problem med min ældste datter for 12 år siden, hun lærte aldrig at tage den.
Kan jeg gøre noget for at få hende til at tage sutten? - for lige nu er det mig der er sut, det er da hyggeligt, men det tager rigtig meget tid, og jeg bliver meget øm.