Lære at tage en sut

11. juni 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Lære at tage en sut

Hej

Jeg har en dejlig pige fra 9. maj - altså knap 5 uger gammel nu. Hun hører til den type babyer der gerne vil ammes hele tiden. Dem kan jeg se der er en del af :-).

Hun får rigeligt med mad - vi har vejet hende selv, og det ser ud til at hun har taget lige under 1.5 kilo på nu. Der er synkelyde og mælk i mundvigene når hun drikker, så jeg er ikke urolig for det. Men hun døjer med luft i maven, og vil som nævnt gerne sutte hele tiden, specielt når hun er urolig og har ...

Annonce

... ondt.

Jeg kan se i et tidligere indlæg du har besvaret, at du i dette tilfælde anbefaler en sut. Men men, her er problemet - hun vil ikke tage den. Hun begynder at græde helt vildt og lave kast op lyde, når vi prøver at give hende den. Jeg havde samme problem med min ældste datter for 12 år siden, hun lærte aldrig at tage den.

Kan jeg gøre noget for at få hende til at tage sutten? - for lige nu er det mig der er sut, det er da hyggeligt, men det tager rigtig meget tid, og jeg bliver meget øm.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder