Svar: Kropstemperatur
26. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Børn har samme kropstemperatur som voksne, men små børn har en dårlig temperaturregulering og kan let blive overophedet. Børn mærker heller ikke varme og kulde som vi andre gør og små børn vil således ikke græde eller på anden måde fortælle når de fryser eller har det for varmt.
Små børn skal generelt være i skyggen og iklædes tøj som passer til vejret. Det vil en varm sommerdag sige tyndt løstsiddende bomuldstøj. De vil som udgangspunkt have det lige så varmt som os andre og netop på grund af deres dårlige temperaturregulering skal man være særlig opmærksom og sørge for at barnet får masser af væske og så vidt muligt holdes i skyggen.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske