Svar: Hvornår skal jeg regne med at få menstruation
4. april 2008
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Hvornår menstruationen kommer efter en fødsel er meget forskelligt. Ikke bare fra kvinde til kvinde, men faktisk også ofte fra barn til barn. Kvinder der har født flere børn oplever ofte at menstruationen begynder helt forskelligt derefter. Efter første barn går der måske 8 måneder, efter 2. barn kommer menstruation først efter et år, efter 3 barn allerede efter 4 måneder osv. Der kan altså være store individuelle forskelle.
De smerter du har mærket i underlivet tænker jeg godt kan være tegn på en begyndende menstruation. Måske er det din ægløsning du fornemmer og du vil så få menstruation om ca 14 dage. Det er i hvert fald et bud.
Ellers kan smerter fra underlivet jo skyldes forskellige ting, du kan have en svampeinfektion, en blærebetændelse og andre ting, men menstruationslignende smerter som du beskriver kan altså godt være en ægløsning og dermed tegn på at menstruationen er ved at komme. Det vil jo virke meget naturligt netop fordi du lige nu er stoppet med at amme helt.
Jeg håber ovenstående hjælper dig lidt videre på vej og giver lidt ro.. :o) Fortsat god søndag.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske