Svar: For tidligt fødte tvillinger
4. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Kære Lise
Velkommen tilbage og tillykke med at I nu har fået tvillingepiger - hvor er det dejligt, jeg håber at storesøster nyder sin nye rolle:o)
For tidlig fødte børn har ofte et lidt anderledes udseende, naturligvis afhængigt at deres gestationsalder. Ofte vil hovedet f.eks. virke meget stort i forhold til kroppen og kan virke lidt trekanten i faconen og det betyder også at øjnene kan virke som om de er lidt store og måske udstående. Det er altså sådan man ser ud, når man er for tidlig født og det er helt normalt.
Dine piger er naturligvis to smukke og dejlige piger og det vil de blive ved med at være:o) De børn som har de lidt mere præmature træk, vokser som regel fra det og jeg synes det plejer at forsvinde inden skolealderen.
Rigtig meget held og lykke med dem fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske