Svar: Afføring og prutten
12. juni 2007
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Hmm, det lyder altså lidt specielt - er det kun prutterne der lugter så genrende eller har hendes afførings også en speciel lugt? Små børns afføring skulle jo gerne have den lidt søde syrlige lugt, så hvordan lugter afføringen? Hvis I generelt synes at hendes afføring også har en anderledes lugt end I ville forvente (I har jo prøvet det før) så synes jeg I skal tage lillepigen med til lægen og evt. medbringe en afføringsble, så lægen kan få en indtryk af hvad det handler om og vurdere om det vil være relevant at tage en afføringsprøve.
Derudover tænker jeg at det må kunne hænge sammen med noget du spiser. Du skriver dog at du spiser helt normalt og har gode vaner... Er det et problem hver dag, eller vil det være sådan at du kan gennemgå dit indtag af mad og så sammenligne med de dage, hvor det er rigtig slemt for at se om en eller anden bestemt fødevare går igen?
Sålænge din datter er upåvirket og trives og det gør hun jo, så lyder det dog som noget I må leve med:o)
Rigtig meget held og lykke, og tillykke - og giv Isabella et stort knus og fortæl hende at hun er en dejlig storesøster:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske