Svar: Skæl
18. september 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Anne
En del små børn har lidt tør hovedbund som du beskriver og det lyder ikke som arp.
En rigtig skælshampoo er nok ikke nødvendig, men det kan være en god idé at prøve at vaske hendes hår med en mild og uparfumeret babyshampoo. Brug en skumvaskeklud og vask så i små cirkler, hvor du virkelig kommer ned og arbejde i hovedbunden. Det handler om at sætte lidt gang i blodcirkulationen og så tror jeg det forsvinder.
Håber det virker. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske