Svar: Hårtab efter fødsel
16. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Hårtab efter en fødsel er helt normalt og hænger sammen med de hormonelle ændringer der sker. De fleste kvinder begynder at tabe håret, 3-5 mdr efter fødslen og det stopper som regel igen efter et par måneder.
Det er både kvinder som ammer og kvinder som giver flaske, der oplever hårtab - mange tror det kun er ammende kvinder der oplever dette!
Dit hår vil gro ud igen, men det tager naturligvis lidt tid - og skaldet...det har jeg nu ikke oplevet nogen blive endnu:o)
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske