Svar: Movicol - 1 mdr.
19. august 2014
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Først - hvor er det dejligt at høre, at I er kommet hjem til Danmark igen. Jeg håber at I trives som lille ny familie, og jeg har brug for også at sige, at det er rigtig vigtigt, at du lytter til dig selv, og de signaler din krop sender - det vil være helt normalt, hvis du får en reaktion på alt det, I har været igennem, og du kan naturligt blive meget træt og også meget ked af det… Så lyt og mærk efter, så I bliver ved med at trives alle sammen:)
Du skriver, at I havde god effekt af Nutramigen i Spanien - og jeg tænker derfor at det vil være oplagt at I giver ham dette igen. Nutramigen 1 Lipil anbefales til børn med mælkeallergi, sojaproteinallergi og laktoseintolerance. Som jeg læser dit brev, så har I udskiftet Nutramigen med Althera og det har givet en del maveproblemer og jeg kan ikke se nogen årsag til, at I ikke skal gå tilbage til Nutramigen igen. I kan købe Nutramigen på apoteket.
Da jeres dreng har allergi, kan I via jeres egen læge få ordineret modermælkserstatningen og få tilskud til erstatningen. I kan også søge jeres kommune om merudgifterne - på astma-allergi.dk kan du læse mere om reglerne for at få tilskud, når ens barn har allergi.
Hvis jeg læser dit brev rigtigt, så I giver Althera nu i stedet for Nutramigen, så synes jeg altså, at det er et forsøg værd at gå tilbage til Nutramigen, for måske det vil hjælpe helt naturligt på maven, så han ikke behøver yderligere afføringsmiddel.
Hvis du er gået tilbage til Nutramigen igen, og han trods dette har problemer med hård mave, så tænker jeg, at det er vigtigt at tale med lægen om, hvad der vil være bedst for jer at forsøge.
Lactocare og Movicol er to vidt forskellige ting. Movicol er et afføringsmiddel, hvor Lactocare er mælkesyrebakterier - og det virker ikke på samme måde. Det ene kan derfor ikke erstatte det andet.
Lactocare Baby kombinerer det daglige tilskud af D-vitamini sammen med mælkesyrebakterier og umiddelbart tænker jeg, at der ikke sker noget ved at du forsøger dette - mælkesyrebakterier kan have en god effekt på maven. Men det er som sagt ikke det samme som Movicol.
Jeg håber du kan bruge dette lidt videre og endnu engang - velkommen hjem!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske