Brev:
Movicol - 1 mdr.
19. august 2014
Alder:
1 mdr.
Movicol - 1 mdr.
Kære Helen
Så er vi endelig kommet hjem fra Mallorca og blev udskrevet fra neonatal 1/7-14.
I Spanien fik lille F nutramigen da han ligesom sin storebror har mælkeallergi og laktoseintolerans - men da vi kom hjem ville hospitalet i dk skifte til althera. Vi fik at vide at det var nøjagtigt samme produkt, men fandt efter vi blev udskrevet ud af at althera er fyldt med laktose.. Og det var årsagen til lille Fs hårde mave og megen luft. Han fik 2 dage efter altheraen lactulose for at hjælpe ham med den hårde mave - men det indeholder også laktose! Så efter to dage skiftede de til movicol - som han får nu. Det får han to gange om dagen og det hjælper ham men giver meget luft i maven og uro. Inden han fik althera havde han ikke brug for afføringsmiddel... Så jeg føler at jeg retter op på den skade der skete efter nutramigen blev byttet ud med althera. Og jeg vil så gerne have han skal slippe for movicol. Jeg har fået kendskab til lactocare. Det skulle være skånsomt mod maven, og jeg tænker om det måske kan give balance i tarmen mere naturligt end movicol.
Hvad tænker du - skal vi langsom trappe ham ud af movicol også introducere lactocare? Skal vi fortsætte med movicol? Eller hvad er det bedste? Jeg er mest selv tilhænger af at trappe movicol langsomt ud - f.eks en halv til en hel ske om ugen (han får fire små blå skeer om dagen fordelt over to gange), også trappe det ud over 4-5 uger. Og så begynde lactocare derefter? Eller hvis hans mave kører uden movicol så lade ham have nogle uger uden noget.
Hvad tænker du? Tak på forhånd.
Det skal siges at i Spanien fik han aldrig afføringsmiddel og hans mave kørte perfekt. Og han sov som en drøm. Under perioden med laktulose og althera skreg han og sov elendigt. Med nutramigen har han meget mere ro men ca en time til halvanden efter indtagelse af movicol så får han mavepine. Og det er kun de to gange om dagen hvor han får movicol han får ondt i maven..
Kærlig hilsen
Dorthe