Svar: Udskydelse af pasning og kommende dagplejestart

4. marts 2014

Kategori:
Alder:
16 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Maria

Tak for dit brev og alle dine tanker :)

Det lyder så dejligt det du fortæller og jeg ved fra dine andre brev, at I har en rigtig tryg og skøn dreng. Han stortrives på alle måder og savner ikke noget i sin hverdag. Han har holdt barsel først med mor, derefter med far og har tilmed haft fornøjelsen af at kunne blive passet af sin farmor og farfar (og de har haft fornøjelsen af ham) - hvad mere kan man ønske sig. Det er utroligt, at der er nogen, som kan have noget imod dette!

Og nu har I så muligheden for at lade ham blive passet med sin fætter, der er alderssvarende og dette hos en kusine, som I har et tæt og godt forhold til og hvor alle er glade - det er helt fint! Jeres dreng er stadig bare en lille dreng, hvor det vigtigste er at være tryg i hverdagen.

Det er klart, at børn naturligvis når en vis alder, hvor de skal løsrive sig fra deres forældre og lære at være sammen med andre børn, lære sociale kompetencer ved at være i en gruppe af flere ... Men det kan i mine øjne sagtens vente til de bliver 2 år:)

Man kan sige, at når børn først når børnehavealderen, så kan det for mange være ...

Annonce

... godt at komme ud blandt andre børn - det "hærder" dem ofte på en anden måde til skolegangen, at de har været i børnehave... Men der er naturligt mange år til at jeres lille Bertram skal i skole og mon ikke han nok skal nå alt det han skal nå...:) Han vil jo, med de muligheder I har, stadig opleve at skulle undvære mor og far hver dag og finde ud af at knytte sig til en anden - og samtidig vil de to fætre, som du skriver, sandsynligvis få et helt andet og nært forhold - og det er også rigtig meget værd! Tænk hvis de to drenge kunne vokse op og være hinandens bedste venner. Det er naturligvis ikke derfor I skal gøre det, men det må alt andet lige være et ekstra plus, hvis det viser sig at være sådan.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Du skriver "Bertram er ikke ubetinget glad for andre børn" - og jeg tror det ligger mere i hans personlighed og også handler om alder, end at forklaringen skal findes i at han ikke går i vuggestue. Derfor skal du finde roen i den beslutning I har taget - også selvom det er rigtig hårdt at skulle forklare igen og igen til andre, hvorfor jeres valg er som det er....

Jeg håber mit svar her giver lidt mere ro :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder