Svar: Pasning og nummer to

17. februar 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære bekymrede mor

Tak for dit brev og hvor fantastisk at du venter dig igen - stort tillykke med det!

Du fortæller at I har fået en fantastisk dagplejer, hvor det er planen at storebror skal starte til april. Det lyder rigtig godt - selvom han er rigtig godt med og klarer sig godt, udvikler sig som han skal osv. så er det vigtigt at medtænke, at han er født 7 uger før tid og en god dagplejer lyder som et godt og trygt valg :)

I er lige nu nødt til at vælge det, som naturligt vil være bedst for storebror og det har I fundet. Hvad tiden så bringer med hensyn til den lille ny - ja det må tiden så vise. Måske viser det sig at lillebror alligevel kan starte i dagplejen før, det kan også være at jeres hverdag ændrer sig, at jeres jobmæssige situation bliver anderledes og I derfor kan holde ham hjemme indtil pladsen bliver ...

Annonce

... ledig i august, og det kan også være at det viser sig, at han vil have glæde af at være et andet sted - fordi han er et andet barn med nogle andre behov...

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

I kan ikke planlægge jer ud af det hele, der kan ske rigtig meget på et år. Derfor er I nødt til at tage udgangspunkt i storebror lige nu og hvad der vil være bedst for ham, og når det så bliver aktuelt med lillebror, så må I her vurdere, hvad muligheder der er og hvad der så bedst kan lade sig gøre. Det er super dejligt, at du allerede nu tænker over, hvad du kan gøre for lillebror og gerne vil gøre det allerbedste, men du ved ikke, hvad det bedste er for ham endnu - det må tiden vise. Det finder du ud af, når du står med ham i armene og når du oplever ham vokse, ser ham trives, ser hvad han er for en lille størrelse:)

Håber det kan give lidt ro - rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor